Průšvih z hlubin Mordoru. The Lord of the Rings: Gollum aspiruje na nejhorší hru roku
Svět Pána prstenů z kurzu asi nikdy nevyjde. Bohužel právě proto se stále objevují díla, která se sice na tomto světě přiživují, avšak kvalitativně i obsahově to původní trilogii knih a filmů nesahá ani po kotníky. Po rozporuplně přijatém seriálu The Rings of Power přichází Glum, který se však svému skutečnému potenciálu ani nepřiblížil.
Nevyužitý potenciál
Hrát za Gluma rozhodně není špatný nápad. Glum nebyl žádný velký bojovník a spory řešil zásadně útěkem nebo stealthem . Je to jedna z nejvíce tragických bytostí z celého univerza a skrývá v sobě obrovský potenciál. Nejenom pro jeho zajímavou minulost, ale také současnost, kdy čelí svým vnitřním démonům a každodenně bojuje s mocí prstenu, která pomalu požírá jeho zbývající „lidskost“. Bohužel tomuto aspektu není ve hře věnována vůbec pozornost. Nečekají nás žádná velká překvapení , odhalení, prohloubení mytologie Pána prstenů. Zároveň titul postrádá i napětí, jelikož pokud předlohu alespoň trochu znáte, pak víte, jak Glum nakonec skončí.
Nedotažená hra
Hru začnete v Glumově doupěti a následně vás čeká dlouhá cesta do Mordoru. Glum je totiž chycen Sauronovými služebníky a odtáhnut do vězení. Vaším úkolem je nepozorovaně utéct. Dostanete tak klasickou skákačku a chvílemi to opravdu připomíná legendárního Crashe Bandicoota, ovšem v jiném prostředí. Pokud čekáte nějaký RPG prvek, jako rozhodování s následky, spřádání strategie či získávání spojenců, na své si moc nepřijdete. Nějaké takové elementy tu sice přítomny jsou, ale vše se děje nahodile, bez příčin a vlastně mnoho akcí nemá ve finále vůbec žádný význam . To platí i o morálních volbách, které ale na samotný děj nemají takřka žádný vliv. Zachováte se jako Glum nebo jeho lepší alter ego Sméagol? Po tom, co se rozhodnete, musíte ještě volbu obhájit nějakými těmi argumenty. Občas se povede, občas ne. Výsledek je ale mnohdy takřka totožný. Hra mechanikou ani vizuálem prostě není dotažená do konce.
Vizuál z minulého desetiletí
Velkou stížnost u hráčů vyvolal vizuál, který vypadá, jak kdyby se vyloupl z roku 2011. Grafika je zastaralá, a to i na vysoké detaily . Naprostá většina hry se odehrává v temných tunelech, kobkách a smrdutých jeskyních. Variabilita je takřka nulová. Samé potemnělé lokace, kde občas hoří nějaký ten ohýnek. Na pohled krásných lokací je minimum. Jediným pozitivem je, že si velmi často otřesné grafiky ani nevšimnete, protože v tunelech není dostatek světla. Bonusem je, že hra nemá nějak přepálené hadwarové požadavky , na své si tedy přijdou nejenom vlastníci výkonných herních počítačů , ale i ti, kteří mají levné notebooky .
Bugy
Jako každá hra hned po vydání, i tato má své technické mouchy. Dost často se nespouští cut scény, občas je vynechán script , takže nezbývá nic jiného než hru znova načíst. Hráči si také stěžují na časté zamrzávání a padání celé hry. Textury jsou občas rozmazané a špatně se načítají.
Hodnocení
Studio rozhodně nevyužilo plnou škálu potenciálu, kterou Gollum poskytuje. I přes to jsme dostali do jisté míry zábavnou skákačku. Největším tahounem je samozřejmě svět Pána prstenů a bonusem je i to, že se na cestě setkáte se starými známými . Velmi povedené je pak namluvení postav.