Silent Hill f: Japonská noční můra, která vás dokáže znervóznit ještě před vydáním

Po více než deseti letech se série Silent Hill chystá na velký návrat a tentokrát nás zavede na místa, kde ještě nikdy nebyla. Silent Hill f se odehrává v japonském venkovu šedesátých let, konkrétně ve fiktivním městě Ebisugaoka, které je inspirované skutečnou lokalitou Kanajama v prefektuře Gifu. Není to náhoda - vývojáři se vydali přímo na místo, aby nahrávali autentické zvuky a atmosféru, takže každý šumot a každý detail bude působit co nejrealističtěji.

Když se mlha přesune z amerického zapadákova do japonského venkova

Protagonistkou je Shimizu Hinako, středoškolačka, která žije obyčejný teenagerský život – až do chvíle, kdy její domovské město pohltí záhadná mlha. A právě tady začíná ten pravý horor. Město se mění v noční můru a z ulic se začínají vynořovat podivné parazitické květiny a monstra, která vypadají, jako by vystoupila z těch nejtemnějších snů. Hinako se tak ocitá ve světě, kde se realita hroutí rychleji, než stihne pochopit, co se vlastně děje.

Datum vydání a první brutální rating v historii série

Silent Hill f vyjde 25. září 2025 na PlayStation 5, PC a Xbox Series X/S, ale to není to nejděsivější. Mnohem víc šokující je fakt, že hra jako první díl série získala v Japonsku rating CERO:Z (18+).Všechny předchozí díly včetně remaku Silent Hill 2 měly pouze CERO:C (15+). To je jasný signál, že nás čekají mnohem temnější a brutálnější scény než kdykoliv předtím. V Evropě hra dostala rating PEGI 18, takže rozhodně nepůjde o žádný „víkendový horor na oddech“. Vývojáři ze studia NeoBards Entertainment pod hlavičkou Konami slibují psychologický horor, který kombinuje tradiční japonské prvky s moderními herními mechanikami. A když v trailerech vidíte Hinako, jak krvácí a prochází městem v roztrhané školní uniformě, rychle vám dojde, že tohle nebude žádná procházka růžovým sadem.

Tým snů: Když se sejdou mistři japonského hororu

Za scénářem stojí japonský spisovatel vystupující pod pseudonymem Ryukishi07, kterého proslavila práce na sérii vizuálních románů Higuraši no naku koro ni (Když vřeští cikády). Tohle jméno možná neznáte, ale pokud máte rádi japonské horory, tak jeho díla rozhodně znáte – umí vytvořit atmosféru, ve které si nejste jistí ničím a každá drobnost může být buď nevinná, nebo smrtelně nebezpečná. Design postav a monster má na starosti umělkyně Kera, která chtěla vytvořit vizuální styl odlišný od „krvavých, rezavých scén“ předchozích dílů, ale zároveň zachovat pocit povědomosti. Kera se inspirovala květinami a chtěla stvořit něco, co na první pohled vypadá nádherně, ale s každým dalším pohledem vás z toho začne mrazit. Její monstra mají působit jako něco, co „opravdu pronikne do psychiky hráčů“, což zní dost děsivě už jenom jako koncept. Hudbu skládá legendární Akira Yamaoka, který stojí za většinou hudby v sérii Silent Hill včetně nedávného remaku Silent Hill 2, ve spolupráci s Kensukem Inage. Yamaoka se snaží naplnit hudbu japonskou „esencí“, zatímco Inage „mísí starověkou japonskou dvorskou hudbu s ambientními ozvěnami“, aby vyjádřil agónii, vnitřní konflikty a strach.

Najít krásu v děsu – filozofie, která vás možná bude pronásledovat

Hlavní myšlenka vývoje Silent Hill f zní „najít krásu v děsu“. Autoři tento koncept rozpracovali do čtyř klíčových prvků, které dohromady tvoří unikátní zážitek. Prvním je věrné zachycení Japonska 60. let s melancholickou estetikou, která vynikne zejména v 4K rozlišení. Druhým je kontrast mezi krásou a hrůzou – hranice mezi krásou a hrůzou se stírá a hráči se ocitnou ve vizuálně působivém prostředí, kde zdánlivě nádherné květiny mohou znamenat smrt. Třetím prvkem jsou hádanky založené na psychickém utrpení a inspirované tradiční japonskou kulturou. A konečně čtvrtým je bojový systém, který klade důraz na akčnější, kontaktní souboje, na rozdíl od klasického Silent Hill 2. Takže se připravte na to, že budete muset s monstry bojovat zblízka, což při Keriných designech nebude zrovna příjemné.

Proč zrovna Japonsko a proč ne přímo Silent Hill?

Možná vás napadá, proč se hra neodehrává přímo ve městě Silent Hill. Scénárista Ryukishi07 vysvětlil, že Silent Hill není jen o místě - je to spíš o tom, co nosíme v sobě. Strach, trauma, viny, které se materializují do hrůz kolem nás. I když jde o samostatný spin-off, hra nabídne spoustu odkazů pro veterány série Silent Hill, ale zároveň slouží jako skvělý vstupní bod pro nováčky. Vývojáři chtěli vrátit sérii k jejím japonským kořenům poté, co se podle nich stala příliš "westernizovanou". Městečko Ebisugaoka má nabídnout tu pravou klaustrofobní atmosféru s temnými uličkami a opuštěnými dvorky, které dělají Silent Hill tak nezapomenutelným.

Co vás čeká v zamlženém městečku

Hinako bude muset řešit složité hádanky a čelit hrůzným monstrům, aby dokázala přežít. Hra kombinuje průzkum, psychologické prvky a prvky hororu s důrazem na morální volby, které rozhodnou o jejím osudu. Vydá se cestou krásy, nebo šílenství? - takhle vývojáři popisují základní dilema hry. Pro majitele PS5 Pro bude k dispozici vylepšený grafický režim se stabilním frameratem, který zajistí plynulejší vizuální i bojový zážitek. Takže pokud máte tu nejnovější konzoli, budete si moci užít Hinakino utrpení v té nejlepší možné kvalitě. Silent Hill f vypadá na nejodvážnější a nejzajímavější díl série za poslední roky. Kombinace japonského hororu s moderními herními technologiemi, brutální rating a tým složený z mistrů svého oboru slibuje zážitek, který vás možná bude pronásledovat ještě dlouho po vypnutí konzole. A to je přesně to, co od Silent Hill chceme - abychom se báli zapnout hru, ale zároveň se nemohli dočkat, až uvidíme, co dalšího nás čeká v té prokleté mlze.