No Rest for the Wicked slibující temné dobrodružství zamířilo do předběžného přístupu

Vývojáři v Moon Studios nedávno vydali očekávané akční RPG No Rest for the Wicked ve formě předběžného přístupu. I když samotná hra nabízí slibný herní zážitek, nejprvní reakce se nevyhýbají kritice kvůli technickým nedostatkům. Nicméně, studio se otevřeně přiznává ke svým chybám a zdůrazňuje, že jde o právě o předběžný přístup, a tedy mnoho aspektů hry se bude výrazně zlepšovat v následujících měsících.

Technický stav není nejlepší

V současné době se mezi hlavní technické výzvy, které jsou známy, řadí optimalizace výkonu a zlepšení podporovaných poměrů stran zobrazení. Hráči našli občasné záseky při načítání nových oblastí a narazili na nepřeložené texty. Tým vývojářů je ale vědom těchto problémů a aktivně pracuje na jejich odstranění. Pro dosažení optimální herní zkušenosti je doporučeno instalovat hru na SSD disk a hráči by měli upravit nastavení kvality s cílem zvýšit snímkovou frekvenci. Vývojový tým také pracuje na přidání další jazykové podpory a řešení drobných chyb, jako jsou závady při změně prostředí a problémy s kolizí, při kterých se hráči mohou zaseknout. V rámci předběžného přístupu hra podporuje různé ovladače a na Steamu je k dispozici specifické nastavení pro ovladače PlayStationu. Gennadiy Korol, spoluzakladatel Moon Studios zdůraznil, že navzdory některým problémům s rychlostí snímkování, funkce Game Simulation zajišťuje plynulou odezvu vstupu, což je klíčové pro přesný boj. No Rest for the Wicked bude také kompatibilní s řadou zařízení i mimo Steam Deck, například s ROG Ally. I když počáteční požadavky na PC jsou poměrně skromné, doporučené specifikace pro kvalitní zážitek mohou být pro některé systémy náročné. Celkově se zdá, že Moon Studios chce aktivně naslouchat zpětné vazbě komunity a postupně vylepšovat technické aspekty a hráčskou zkušenost s cílem poskytnout co nejlepší verzi hry. Studio také ujistilo hráče, že finální hra No Rest for the Wicked nebude obsahovat mikrotransakce ani povinné online připojení. Místo toho se zaměří na poskytnutí robustního zážitku pro jednoho hráče.

Od tvůrců Oriho

Moon Studios je nezávislé vývojářské studio pro videohry, které v roce 2010 založili Thomas Mahler (bývalý Cinematic Artist v Blizzard Entertainment) a Gennadiy Korol (bývalý Senior Graphics Engineer v Animation Lab). Společnost se ve svých produktech zaměřuje především na vysoce vytříbené herní mechanismy a skvělou grafikou. Všichni členové týmu jsou rozmístěni po celém světě, což umožňuje Moon pracovat s nejlepšími a nejtalentovanějšími lidmi v herním průmyslu. V roce 2011 se Moon Studios spojila s Microsoftem na vývoji Ori a Will of the Wisps. Nyní se zaměřili právě na vývoj hry No Rest for the Wicked.

Spletitý příběh

Hra No Rest for the Wicked se odehrává ve fiktivním království v roce 841. Po smrti krále Harola nastoupí na trůn jeho arogantní a nezkušený syn Magnus. Zároveň se však vrátí mor, ďábelská pohroma, kterou nikdo neviděl tisíce let. Mor zničí celou zemi a vytváří příležitost pro další uchazeče o trůn, kteří se pokusí svrhnout nového krále. Hráč se stane členem skupiny mystických svatých bojovníků, kteří musí využít své neobyčejné schopnosti a za každou cenu zastavit morovou nákazu. Hra nabídne temný příběh, jedinečný umělecký styl a boje proti hrůzným stvořením, nepřátelským vojákům a nebezpečným bosům v napínavých soubojích. Hráči budou moci cítit váhu a rychlost každé zbraně, očarovávat svou výzbroj pomocí run, vyrábět vzácná brnění a vytvořit si vlastní herní styl. Hra bude nabízet možnost hrát samostatně nebo ve spolupráci se třemi přáteli. No Rest for the Wicked se zaměřuje na grafiku, příběh a hratelnost, stejně jako série Ori. Vývojáři vytvořili ručně celý ostrov Isola Sacra a umístili ho do roku 841. Na ostrově probíhají souboje mezi povstaleckými skupinami a vládou. Hráč se ocitne v roli člena svatého bojového oddílu s obtížným úkolem zastavit morovou nákazu. Kromě toho se zaplete do politických intrik. V boji proti nákaze a monstrům bude hráč využívat mystické síly a spoléhat na svou obratnost v tváři nepřesily. Obtížnost hry lze přirovnat k souls hrám od FromSoftware, s tím rozdílem, že No Rest for the Wicked nabídne izometrický pohled pro lepší přehlednost. Hráči budou mít k dispozici různé zbraně s unikátním stylem a budou moci vylepšovat a nakupovat vybavení u obchodníků. Svět hry bude ovlivňovat dynamicky se měnící počasí a denní cyklus. Tvůrci chtějí, aby hráči se vraceli do již projitých oblastí, kde budou čekat těžší protivníci s lákavou odměnou. Aby hra nebyla příliš jednoznačná, po smrti hráče zůstanou někteří nepřátelé zraněni.

Jak se bude celá situace okolo hry nadále vyvíjet, na to si musíme počkat. Nicméně to vypadá, že studio opravdu poslouchá fanoušky a srdci si bere jakoukoliv zpětnou vazbu. Snad se technický stav hry brzo zlepší. Na plné vydání hry si ale prozatím budeme muset nějakou tu dobu počkat.