
Mistfall Hunter: Když bohové padnou a mlha šíří šílenství
Temné RPG z velmi zajímavého světa – to rozhodně upoutalo mou pozornost. A navíc vypadá, že se od ostatních podobných her bude lišit. Studio Bellring Games přichází s temným fantasy světem, kde se odehrála válka bohů proti vnějším bohům, která nedopadla úplně nejlíp. Všechny božské síly padly. Jejich krev se proměnila v něco, čemu říkají Gyldenmist – korozivní mlha, která pohlcuje krajinu, deformuje duše živých a žene je k šílenství. Představte si apokalypsu, ale ne atomovou. Spíš takovou mystickou, kdy celý svět pomalu splývá s něčím cizím a odpudivým. Nažhavte svoje herní počítače a herní notebooky a připravte se na temnou jízdu.
Co vlastně znamená být nesmrtelným lovcem
Tohle není žádná hra, kde budete zachraňovat svět jako nějaký klasický hrdina. Ne. Tady jste Gylden Hunter – vzkříšený válečník, kterému tajemná dívka jménem Dew dala nesmrtelné tělo. Proč? Protože někdo musí sklízet Gyldenblod z pokažených příšer, aby se svět mohl nějak obnovit. Dew je fragment duše bohyně osudu. Takže jo, máte božskou zálohu, ale není to žádná mocná síla – je to poslední zbývající naděje rozpadlého světa. A vy jako lovci jste v podstatě ti, co musí lézt do nejhorších míst plných mlhy, zabíjet znetvoření netvory a sbírat jejich krev. Romantika nula. PvPvE mechanika znamená, že proti vám nejsou jen monstra. Jsou tam i další hráči. Všichni chtějí ten samý loot, všichni chtějí přežít a všichni můžou ztratit všechno, pokud nezvládnou útěk. Tohle není příběh o kamarádství a míru – je to o přežití v prostředí, kde důvěra je luxus.
Pět tříd, spousta možností
Můžete si vybrat mezi pěti třídami: Mercenary, Sorcerer, Blackarrow, Shadowstrix a Seer. Každá má svoje zbraně, styl boje, vlastní schopnosti. A během beta testů? Shadowstrix byl jednoznačně nejoblíbenější. Možná to bylo kvůli stylu, možná kvůli efektivitě. Nevím přesně. Ale prostě lidi si ho zvolili. Každá třída má přes deset skilů a různý talenty, takže buildů je fakt hodně. Můžete si poskládat vlastní bojový styl – kombinovat magii, zbraně, přepínat mezi dvěma styly boje během souboje. A tady přichází něco, co hra zmiňuje jako "precision aiming" systém. Není to jen automatický cílení – musíte mířit sami. To zní možná jako samozřejmost, ale ve hře tohoto typu to přidává úroveň skillu. Trefíte slabý místo nepřítele? Super. Netrefíte? Smůla. Vývojáři během druhý bety zdůrazňovali, že chtějí, aby hra vyžadovala dovednost, ne jen button-mashing. To samozřejmě znamená vyšší learning curve. Nováčci budou mít na začátku těžší život, ale když se do toho dostanete, odměna je tam.

Beta testy a čísla, který mluví sami za sebe
Třetí beta test skončil koncem září 2025 a zapojilo se do něj 120 000 hráčů. To není špatný. Za dobu testování hráči zabili 23 milionů nepřátel. Jo, dvacet tři milionů. A 7409 hráčů dokázalo porazit Mist Lorda, generála Haralda – jednoho z hlavních bossů. Vývojáři během testů sbírali feedback a postupně ladili mechaniky, přidávali obsah. Druhá beta v dubnu přinesla nový scény jako Ember Iris a zaměřila se hlavně na sólový mód – protože ne každý chce hrát s týmem. Někdy prostě chcete jít sami proti všem. A hra to respektuje.
Druhá mapa: Solemn Needles
Nedávno, během Tokyo Game Show 2025, studio Bellring Games ukázalo druhou mapu hry – Solemn Needles. Jde o vybělený, posvátný les, kde se skrývají tajemství a božské pozůstatky. Tady najdete Divine Anchor – relikvii, která přitahuje nepřátele svou přetrvávající silou. Pak je tu Hastine's Fall – místo, kde leží mrtvola obra, z které stále vyzařuje božská energie. A Witchery Woods? Temný les plný záhad. A nakonec vás čeká konfrontace s falešným bohem. První mapa byla už hodně atmosférická, ale tohle vypadá ještě víc. Vývojáři slibují, že každá lokace bude mít svoje unikátní výzvy, atmosféru a intenzivní souboje. A hlavně – Solemn Needles bude dostupná hned při spuštění hry.
Extrakce není jen útěk
V extraction hrách je to jasný: najdi loot, zabij nepřátele, uteč. Jenže tady to není jen o tom najít východ. Musíte najít vzácného netvora jménem Returner Woodling. Zabijete ho a získáte Soul of Return – předmět, který vám umožní vytvořit cestu domů. Problém? Gyldenmist skrývá víc než jednu cestu ven. Takže můžete doufat, že najdete tu správnou, nebo můžete zkusit štěstí. A pokud zemřete před útěkem? Přijdete o všechno. Celý váš loot, všechno vybavení, co jste nasbírali. Pryč. To vytváří neuvěřitelně napjatou atmosféru. Každá bitka je tak trochu gamba. Každé rozhodnutí má váhu. Riskujete další souboj o cenný loot, nebo radši utíkáte s tím, co máte? A co když po cestě narazíte na jiného hráče, který má lepší vybavení než vy?

Lore, kterej se schovává v detailech
Game director Haoliang "HAO" Zhang během Tokyo Game Show mluvil o tom, jak studio rozselo detaily příběhu po celý hře. Nejsou to jen cutscény nebo dialogy – lore je zakódovaný v prostředí, v itemech, v nepřátelích. A už během beta testů někteří hráči začali skládat dohromady tajemství Gyldenmistu. Tohle je přístup, který oceňuju. Místo aby vám hra vše vysvětlila na začátku, nechává vás objevovat pravdu postupně. Co vlastně Gyldenmist je? Proč bohové padli? A kdo nebo co je Dew doopravdy? Odpovědi tam jsou, ale musíte je najít.
Kdy to vlastně vyjde?
Mistfall Hunter nemá zatím přesný datum vydání. Hra je připravovaná pro PC, Xbox Series X/S a Microsoft Store. Původně se mluvilo o roce 2025, takže bychom se toho mohli dočkat relativně brzy. Beta testy už proběhly třikrát, což naznačuje, že vývojáři berou feedback vážně a chtějí hru doladit. To je dobrá zpráva. V dnešní době, kdy spousta her vychází nedodělané a buggy, je příjemný vidět studio, který si dává načas.
Proč by vás to mělo zajímat
Extraction RPG hry jsou teď populární žánr, ale často mají problém s originalitou. Mistfall Hunter vypadá jinak. Nemá jen temnou atmosféru – má vlastní unikátní setting, mytologii, příběh. Není to jen "jdi, zabij, uteč". Je to o světě, který cítíte, který má hloubku. PvPvE mechanika přidává napětí, precision aiming zvyšuje skill ceiling a extraction systém dělá každou misi napjatou situací. A pokud vás baví budování postavy, kombinování schopností a experimentování s různými styly boje, tady je prostor. Solemn Needles jako druhá mapa ukazuje, že studio myslí dopředu. Nejde jen o jednu lokaci – je tady vize většího světa, který můžete postupně odkrývat. A to je přesně to, co chcete od hry tohoto typu. Nevím, jestli Mistfall Hunter bude hit. Ale vypadá to zajímavě. A v moři extraction her, kde všechno vypadá podobně, trocha originality není k zahození.

