
Návrat do Kolonie: Gothic Remake konečně dává fanouškům to, po čem toužili
Tak se nám s těmi remaky v poslední době roztrhl pytel. A jeden lepší než druhý. Ale ruku na srdce – málokterý si tak moc zaslouží nový kabát jako právě Gothic. Tenhle klenot evropského RPG, který si spousta z nás zamilovala už před více než dvaceti lety, se konečně vrací! A není to jen nostalgické vzpomínání – dostáváme do rukou něco, co vypadá jako splněný sen každého fanouška téhle legendární série. Tak honem ke svým herním počítačům a herním notebookům, podívat se, co nám vývojáři naservírovali ve free demu.
Konečně nás vývojáři poslouchají!
Představte si to – vývojáři, kteří skutečně naslouchají komunitě! Možná, že Lariani v gamingu opravdu něco změnili. Studio Alkimia Interactive nedávno vypustilo do světa novou verzi dema s názvem "Prolog Nyrasu". A není to jen tak ledajaká ukázka. Vznikla totiž přímo díky zpětné vazbě od tisíců hráčů, kteří si mohli první verzi vyzkoušet během Steam Next Festu. Diskuze na fórech i sociálních sítích vřely, a co je nejlepší – tvůrci je skutečně četli! Místo aby si tvrdohlavě prosazovali svou vizi, vzali si připomínky k srdci a zapracovali je do hry. Teď je na PC k dispozici vylepšená verze, která sice nepřináší revoluční změny, ale ty dílčí úpravy jsou znát. Animace jsou svižnější, pohyb postav i interakce s prostředím plynou přirozeněji. Celkově se hra přiblížila k tomu, co si pamatujeme z originálu, jen v mnohem lepší formě. "Vaše názory nám pomáhají vytvořit remake, který zůstane věrný originálu, ale bude odpovídat dnešním standardům," napsali vývojáři ve své tiskové zprávě. A není to jen prázdná fráze – když vám přijde přes 15 000 odpovědí v dotazníku, prostě je nemůžete ignorovat!

Vítejte zpátky za mřížemi
Pro vás, kdo jste nikdy neměli to potěšení být vhozeni za magickou bariéru – Gothic vypráví příběh ze světa Myrtana,
kde vládne král Rhobar II. Ten má malý problém – potřebuje magickou rudu na výrobu zbraní. Jeho řešení? Vytvoří na ostrově Khorinis trestaneckou
kolonii obehnanou magickou bariérou, ze které se nikdo nedostane. A pak tam hází vězně jako na běžícím pásu! Samozřejmě včetně vás, v roli
Bezejmenného hrdiny, který musí v téhle drsné realitě nějak přežít. Zajímavé na demu je, že tentokrát nehrajete za známého Bezejmenného,
ale za chlapíka jménem Nyras. Tento prolog se odehrává ještě před hlavním příběhem a umožní vám prolézt některé ikonické lokace předělané
v novém Unreal Engine 5. A že je na co koukat!
Staronová hra s pořádným kopancem
Co je na Gothic Remaku tak skvělé? Že zůstává věrný duchu originálu, ale zároveň netrpí jeho technickými nedostatky. "Nebudeme hráče držet za ručičku, všechno se musí naučit sám, organicky, jako v původním Gothicu," prozradil Kai Rosenkranz, který má na starosti zvuk hry. "Základ musí zůstat stejný, ale hra bude větší, modernější a lépe vyvážená." Jestli jste někdy hráli původní Gothic, určitě si vzpomínáte na ten poněkud... řekněme svérázný soubojový systém. Ten nový vypadá mnohem plynuleji, ale pořád si zachovává tu taktickou hloubku. Navíc zbraně budou plně simulované – takže s dlouhým mečem v úzké chodbě? Hodně štěstí, budete se mlátit do zdí! "Chceme, aby si každý našel svůj styl hraní," vysvětluje Rosenkranz. "Nejde jen o to, jestli budete lučištník nebo kouzelník, ale třeba i o to, jestli preferujete sekeru nebo meč. Každý ať si hraje, jak mu to sedí." Konečně RPG, které vám nenutí jedinou správnou cestu, jak hrát!
Svět, který skutečně žije
Kdo hrál původní Gothic, určitě si pamatuje, jak revoluční byl jeho živý svět. Postavy chodily do práce, spaly, jedly – prostě žily svůj virtuální život bez ohledu na hráče. Remake tuhle vlastnost posouvá na úplně novou úroveň. Kolonii obývá přibližně 600 NPC postav, které mají všechny vlastní rutinu a reagují na vaše činy. Díky novým technologiím bude herní svět o 10–30 % větší než v originálu. Vývojáři konečně mohou realizovat nápady, na které Piranha Bytes tehdy neměla čas nebo peníze. Představte si ta místa, která v originálu působila nedokončeně – teď budou kompletní a plná obsahu! A co je skvělé? Zatímco v původní hře jste po polovině příběhu už jen spěchali k cíli, v remaku přibudou vedlejší úkoly, které vás zavedou do nových, dosud neprozkoumaných oblastí. Takže i když příběh zůstane věrný originálu, bude toho k objevování mnohem víc!

Když technologie slouží zážitku
Chcete skutečný důvod, proč bude remake stát za to? Unreal Engine 5! Díky němu hra vypadá naprosto úchvatně – lepší osvětlení, detailnější textury, propracovanější modely postav. Údolí Starého tábora, které si pamatujete jako pár kamenů a pixelů, se proměnilo v dechberoucí scenérii. A víte, co je super? Vývojáři použili umělou inteligenci, aby vytvořili unikátní tváře pro 600 NPC postav! V původní hře jste potkávali jednoho a toho samého frajera pořád dokola, jen v jiném oblečení. Teď budou mít všichni obyvatelé kolonie vlastní identitu, což je další střípek do mozaiky uvěřitelného světa.
Kdy se vrátíme do Kolonie?
Gothic Remake míří na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5. Přesné datum vydání zatím známé není, ale vývojáři potvrdili, že hra vyjde v průběhu roku 2025. Fanoušci doufají v první polovinu roku, ale studio Alkimia Interactive zatím zvolilo opatrný přístup a nechce stanovit konkrétní datum, dokud nebude pevně potvrzené. A co bude dál? "Strašně bychom si přáli remake legendárního Gothicu II a určitě to je náš cíl," prozrazuje Kai Rosenkranz. "V ideálním světě bychom předělali do moderní podoby všechny díly Gothicu, ale bude záležet, jak moc úspěšný bude remake prvního dílu." Pro všechny, kteří nikdy neměli to potěšení se s tímto kultovním titulem setkat, nebo pro ty, kteří se těší na návrat do milovaného světa – Gothic Remake vypadá jako splněný sen. Zůstává jasně rozpoznatelným Gothicem, jen nádhernějším, modernějším a stále nekompromisním. Koneckonců, trestanecká kolonie nikdy nebyla místem pro slabé povahy.

