
ExoMecha se vrací z mrtvých s novým trailerem a Kickstarter kampaní
Některé hry prostě neumřou. ExoMecha, futuristická multiplayerová střílečka od studia TwistedRed, se po bezmála pěti letech od svého prvního oznámení na Xbox Games Showcase vrací s novým trailerem a spuštěnou kampaní na Kickstarteru. To, co začínalo jako sólo projekt jednoho vývojáře, dnes táhne pětičlenný tým, který se rozhodl oživit svou vizi sci-fi bojů s obřími mechy. Takže jestli milujete souboje velkých kovových titánů, nažhavte svoje herní počítače a herní notebooky.
Když realita dohoní vizi
TwistedRed Games vzniklo v roce 2019 s ambiciózním cílem vytvářet AAA kvalitní free-to-play tituly pro PC a konzole. ExoMecha byla zpočátku skutečně sólo vyvinutá hra, přičemž veškerý obsah z prvních dvou trailerů vytvořil prakticky jeden člověk bez jakýchkoli dodavatelů. Takhle to ale nejde dělat dlouho. Nyní na hře pracuje tým přibližně pěti vývojářů už několik let. Původní plán byl jasný: free-to-play model, který by hru financoval mikrotransakcemi. Jenže realita je jiná. Online hry jsou velmi drahé na spuštění a studio nemá vydavatele, který by mohl podpořit free-to-play vydání. Proto tvůrci udělali rozhodnutí, které možná zachrání celý projekt.
Dvacet dolarů za svobodu
Titul měl být původně free-to-play, ale nakonec tvůrci došli k závěru, že ho zpoplatní, aby nemusel být ze značné části monetizován. Cena je ale symbolická, bude stát 20 dolarů. ExoMecha bude při spuštění stát 19,99 dolaru. To je rozhodnutí, které dává smysl. Raději platit jednou než neustále. Kolik obsahu bude na startu, to záleží, kolik tvůrci na Kickstarteru vyberou. Cílem kampaně je vybrat minimálně 100 tisíc dolarů, aby se vývoj hry zaplatil. Pokud se jim podaří dosáhnout magických 900 tisíc dolarů, přidají do hry režim MechaFall 3. Ano, evokace Titanfallu je záměrná.

Planetary boj o zdroje
Děj se odehrává na nově objevené obyvatelné planetě jménem Omecha, kterou objevilo více inteligentních druhů v galaxii. Aby převzaly kontrolu nad planetními zdroji, musí tyto druhy bojovat jeden proti druhému. Není to zrovna nejoriginálnější koncept, ale funguje. Počítá se minimálně s režimem Conquest, kde budou dva týmy o 20 lidech bojovat nejen pěšky, ale i s vozidly. Režim Mecha Royale pak nabídne boj v kůži vojáka a na konci si můžete zavolat obřího mecha a utkat se v boji 1 vs. 100. To zní jako šílená zábava, pokud bude správně vyváženo.
Mechy, draci a možnosti
V této hře může hráč ovládat své personalizované mechy. Budou vybaveni jak dlouhodobými palbnými zbraněmi, tak obřími zbraněmi na blízko, což poskytuje bitvě jedinečnou příchuť. Primární mech zbraně jsou štíty a meče, které mají nejvyšší poškození ve srovnání s jakoukoli jinou zbraní ve hře. Dalším významným prvkem v ExoMecha je nezávislý, AI řízený drak, který je nepřátelský ke všem. Uprostřed každého zápasu se drak objeví v náhodné oblasti a začne chrlit oheň. Jeho přítomnost bude představovat nebezpečnou zónu, ale pokud se rozhodnete jít k němu blíž a zapojit se, čeká na vás vysoká odměna. Tohle je zajímavý twist, který může dramaticky změnit průběh každé bitvy.

Pětiletá cesta k cíli
ExoMecha byla poprvé oznámena v létě 2020 s datem vydání 1. srpna 2021. Poté byla odložena do roku 2022. Od té doby jsme o hře neměli žádné zprávy od vývojářů až do současnosti. Očekávaný early access pro backers Kickstarteru by měl začít mezi Q4 2025 a Q1 2026. Studio si prošlo změnami. Zakladatel a CEO Nail Akinci má za sebou zkušenosti z AAA výroby konzolových a PC her. Jedná se o malé pětičlenné studio. Na druhou stranu, alespoň nemusí řešit cíle investorů, kteří kolikrát tlačí na vývoj či dělají nesmyslná rozhodnutí pro co největší zisk na úkor dalšího placení za obsah ze strany hráčů.
Platformy a budoucnost
ExoMecha nemá pevné datum vydání, ale vývojáři počítají s prvním čtvrtletím roku 2026 na PC a Xbox Series X/S. Hra je inzerována jako "Xbox exkluziva", pokud jde o konzole v současné době, a zůstává otázkou, zda bude tato exkluzivita trvalá nebo ne. ExoMecha se jeví jako mix Titanfallu, Battlefieldu a Crysis, což rozhodně nezní špatně, a i z ukázek to vypadá, že by se nemuselo jednat o marnou záležitost. Cena je víc než příznivá a pokud hra bude mít dostatek obsahu při vydání i následné podpory, mohlo by jít o fajn zábavu. Zvlášť, když tolik chtěný třetí díl Titanfallu tu zatím není.
Malé studio se velkými ambicemi. Někdy to vyjde, někdy ne. V případě ExoMecha máme alespoň jasnou představu o tom, co chceme dostat za svých dvacet babek. A to už je více, než můžeme říci o mnoha jiných projektech.

