Aniimo: Další variace pokémonů?

Ale ne, další vykrádačka Pokémonů. Další hra s roztomilými příšerkami, kterou bude Nintendo za chvíli žalovat. To si teď asi říkáte, že jo? Takže má cenu žhavit herní počítače a herní notebooky? Možná ano. Aniimo od studia Pawprint a publishera Kingsglory má vytáhnout z rukávu jeden docela zajímavý trik – mechaniku zvanou Twining, která vás doslova nechá splynout s vaším stvořením. A víte co? Po letech neustálých klonů Pokémonů to začíná vypadat, že tu konečně máme někoho, kdo chce posunout žánr někam dál.

Co vlastně Aniimo je

Free-to-play akční RPG s otevřeným světem, které míří na PC, Xbox Series X|S, iOS a Android v roce 2026. Jasně, zdarma ke stažení. Ale ne tak rychle – tvůrci slibují, že to nebude další pay-to-win peklo. Vývojáři tvrdí, že chtějí monetizovat především kosmetické prvky jako skiny a emotikony, zatímco samotné získávání tvorů zůstane založené na průchodu hrou. Jestli to dodrží, uvidíme. Ale zatím to vypadá slušně. Svět se jmenuje Idyll. Je to rozlehlá krajina plná kouzelných tvorů, které se chovají různě podle prostředí a počasí, žijí buď ve skupinách nebo sami, mohou být mírumilovní, nebo naopak protivní. Prostě nežijí jenom proto, aby na vás čekali v trávě. Mají svůj vlastní život.

Twining – tohle je ten moment

Když se Twiningem spojíte se svým Aniimem, nelezete mu jenom na záda jako v každé druhé hře. Doslova se s ním splynutím měníte – získáte jeho schopnosti, váš pohled se přepíná, animace se mění. Představte si to: letíte jako ptačí tvor Skye skrz útesy, ponoříte se pod vodu jako obojživelný Rippl, nebo se zakopete do země jako krtek. A děje se to okamžitě. Žádné načítání. Žádná menu. V soubojích si můžete kombinovat lidské zbraně s ohnivým dechem tvora nebo vytvářet rázové vlny s pancéřovaným Aniimem. Vývojáři to testovali proti hlavolamům ze Zeldy. Chtěli, aby každý tvor přinesl unikátní způsob, jak řešit hádanky a procházet prostředím. To je ambice. A pokud to opravdu dokážou dotáhnout, může to změnit způsob, jakým o creature-collectorech přemýšlíme.

Tvorové, kteří žijí vlastním životem

Právě teď na Tokyo Game Show ukázali nový trailer. A představili v něm třeba Stellarys – evoluci tvora Celestis, která se může odehrát jen za deště. Má speciální membránu pro skladování vody, kterou využívá k útoku i obraně. Funguje to tak, že pokud už máte Celestise jako svého parťáka, nemůžete ho vyvinout do Stellarys. Musíte si ho chytit ve volné přírodě, kde žije sám. Nebo Helgoni a Helmuti – ti spolu mají zajímavý vztah. Helgoni provokují Helmuti, protože vidí jejich slabiny. Většina Helmutů pak evoluje do Rookguarda, který se dokáže proměnit v obří kovovou kouli na obranu. Jenom ti nejstatečnější se vyvinout v Pawneyho, aby mohli čelit Infregonovi – šéfovi rodiny Helgonů. Tahle dynamika mezi druhy, to je přesně to, co dává světu Idylu pocit, že tam opravdu něco žije.

Cross-play bez kompromisů

Hru budete moci hrát na PC, Xboxu i mobilu – a co víc, váš postup bude synchronizovaný napříč všemi platformami. Začnete na počítači, pokračujete v metru na telefonu. Bez manuálního syncu, bez čekání. Vývojáři postavili celý systém od nuly s databází, která zvládá miliony současných interakcí napříč platformami. To není žádná malá věc. A pokud to skutečně funguje tak hladce, jak slibují, můžou nastavit nový standard pro cross-platform hraní.

Otázka monetizace

Ano, je to free-to-play. A ano, za tím stojí FunPlus – firma, která má gacha zkušenosti. Uzavřená beta ale ukázala, že hráči, kteří neútratili ani korunu, postupovali rychlostí okolo 80 % proti těm, co platili. To není špatný poměr. Neznamená to automaticky pay-to-win. Ale pozor – tohle jsou čísla z bety. Plná hra může vypadat jinak. Vývojáři tvrdí, že chtějí nechat hlavní obsah dostupný všem a monetizovat pouze vzhled. Jenže už v japonském testování se objevily časově omezené bannery s exkluzivními cosmetikami. Může to lákat completionisty k utrácení. Historie free-to-play her říká – buďte obezřetní. Ni no Kuni: Cross Worlds to pokazilo tím, že důležité schopnosti zavřelo za náhodu. Aniimo musí ukázat, že to dokáže lépe.

Design soutěž a komunita

Na Tokyo Game Show oznámili také soutěž, kde můžete navrhnout vlastního Aniima, který se pak objeví přímo ve hře. Výherce si odnese až 1399 dolarů v Amazon Gift Card. Je to dobrý tah. Zapojit komunitu už v rané fázi vývoje může vytvořit silnější vazbu mezi hráči a hrou. A když vidíte svého tvora běhat po světě Idyllu? To je pocit.

Beta testing právě teď

Přihlášení do beta testů je otevřené na oficiálních stránkách. V létě už jedno testování proběhlo. Pokud se chcete dostat mezi první, kdo vyzkouší, jak Twining funguje v praxi, je to vaše šance. Feedback z komunity podle všeho vývojáři berou vážně a aktivně s ním pracují. To je slibné.

Proč by vás to mělo zajímat

Protože Aniimo se nesnaží být další Pokémon klonem. Místo toho kombinuje prvky akčních RPG, otevřeného světa, puzzle a PvP bitev do jednoho balíčku s jedinečnou mechanikou. Twining není jenom marketingový buzzword. Je to systém, který mění způsob, jakým prozkoumáváte prostředí, bojujete a řešíte hádanky. Svět Idyllu vypadá opravdu hezky. Tvorové reagují na déšť, sníh, les i jiné podmínky. Každý druh má svoje chování, svoje tajemství. A když k tomu přidáte cross-platform synchronizaci bez kompromisů, začíná to vypadat jako projekt, který skutečně myslí na hráče.

Výzvy před námi

Samozřejmě, není to bez rizik. Monetizace může snadno sklouznut špatným směrem. Gacha prvky mohou pomalu narůstat. Vývojáři slibují hodně – otevřený svět, fluidní cross-play, stovky unikátních tvorů. Dodat to všechno bez bugů a technických problémů v roce 2026? To bude maraton, ne sprint. Vývojáři musí dokázat, že pokročilé evoluce Twiningu nebo endgame dungeonky zůstanou přístupné všem hráčům, ne jenom těm platícím. Jinak všechny ty ambice padnou na hlavu. Komunita bude sledovat každý krok. A je to dobře.