Herní konzole
Historie herních konzolí se datuje do začátku 70. let minulého století. Prvními průkopníky byl herní automat na mince Atari Pong z roku 1972 či konzole Magnavox Odyssey. Za 32 let vývoje však herní konzole, stejně jako počítače prošly celou řadou změn a proto první konzole oproti těm dnešním jsou několikanásobně výkonnější. Design, ovládání a funkce se radikálně liší od jejich předchůdců. Mezi dnes nejpopulárnější a nejprodávanější konzole patří právě ty od firem Microsoft, SONY a Nintendo. Herní konzole můžeme rozdělit na osobní, kapesní a jednoúčelové. Jejich určení je obsaženo přímo v názvech. Herní konzole fungují na principu počítače, avšak jsou přizpůsobeny výhradně pro hraní her a mají vlastní operačním systém. Jako výstupní zařízení slouží převážně televize nebo také LCD monitor. Herní konzole a hry samotné se ovládají skrze tzv. gamepady či joysticky. Dnešní konzole také umožňují ovládání „pohybem“. U Sony je to technologie Move, Microsoft nabízí technologii Kinect a Nintendo nabízí ovládání pohybem přímo bez dalších doplňků. Díky tomuto modernímu pojetí už lze s konzolí nejen hrát, ale také si udržovat formu či fyzičku s nepřeberným množstvím her k tomu určených.